Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

U sklopu Erasmus + projekta Osnovna škola Vinica sudjelovala je u mobilnosti u Poljskoj

Osnovna škola Vinica je u sklopu Erasmus+ projekta Mythomania In Open Air Museums sudjelovala u mobilnosti u Poljskoj u tamošnjoj osnovnoj školi Szkoła Podstawowa nr 5 u mjestu Czeladz od 9. do 13. svibnja 2022. g. U mobilnosti su sudjelovale učenice osmih razreda Magdalena Kapljić, Rozalija Kušinec, Sara Lukaček i Hana Zagorec te njihova pratnja, učiteljica hrvatskog jezika Lara Furjan i ravnateljica škole, ujedno i koordinator projekta Mirjana Jambriško.

Nakon zanimljivog putovanja punog novih iskustava, Erasmus tim OŠ Vinica stigao je na odredište, mjesto Czeladz u Poljskoj.

Prvi radni dan započeo je programom dobrodošlice i pozdravom domaćina iz škole. Nakon programa učenici i učitelji posjetili su nastavu i imali aktivnosti upoznavanja u obliku igara. Nakon upoznavanja, pogledali su legendu o vještici iz Czeladza snimljenu u obliku predstave, a koja je uz posjete muzejima glavna tema mobilnosti. Nakon gledanja legende održana je radionica izrade stripa na temu poljske legende. Učenici su bili podijeljeni u pet skupina te su izradili strip u tehnici pastela. U drugom dijelu radionice izrađivali su kulise za animirani film te figurice od plastelina. Nakon radnih obaveza prvog dana preostalo vrijeme  iskoristili su za odmor i druženje.

Drugog dana učenici i učitelji su išli na izlet u Zabrze u rudnik ugljena s kraja 19. i početka 20. stoljeća gdje su pogledali kako se iskapao ugljen. Također su upoznali neke legende vezane uz rudnik. Tijekom putovanja autobusom voditelj puta pričao je o mjestima pokraj kojih se prolazi (Bedzin, Chorzow, Katowice). Ulazak u rudnik bio je izuzetno zanimljiv i izazovan jer se liftom spuštalo 320 metara pod zemlju brzinom 12 m/s u potpunom mraku. Razgledavanje rudnika trajalo je gotovo 3 sata uz stručno vodstvo na engleskom jeziku. Voditelj razgledavanja na zanimljiv je način prisutnima dočarao rad u rudniku te ispričao sve važne moguće doživljaje za vrijeme boravka u njemu. Nakon rudnika uslijedio je put do Katowica gdje se posjetio Šleski muzej. U muzeju su sudionici mobilnosti razgledali pregled poljske povijesti i umjetnosti, a također su se popeli na toranj i uživali u panoramskom pogledu.

Treći dan mobilnosti započeo je posjetom Gradskoj vijećnici gdje je zamjenica gradonačelnika srdačno dočekala goste te ispričala najvažnije činjenice o gradu i gradskoj vlasti. Također, nešto više o gradu i njegovim znamenitostima te mogućnostima koje pruža, moglo se vidjeti u prikazanim promotivnim filmovima na engleskom i poljskom jeziku. Nakon razgledavanja vijećnice sudionici projekta krenuli su prema mjestu Ogrodzieniec u razgledavanje srednjevjekovnog dvorca u južno-središnjoj regiji Poljske. Dan je završio radionicama gdje su učenici po grupama izradili animirane filmove s prije pripremljenim scenarijima, kulisama i likovima od plastelina. Animirani film izradili su pomoću mobilne aplikacije Life Laps Stop Motion. Prije same radionice domaćini su priredili iznenađenje za viničku učenicu Magdalenu koja je taj dan imala rođendan.

Četvrti dan mobilnosti u Poljskoj bio je predviđen za cjelodnevni izlet u Krakow. Veći dio vremena razgledavanja proveo se u katedralnoj bazilici sv. Stanisława i Vaclava na brežuljku Vavelu, jednom od mnogih poljskih nacionalnih svetišta. Nakon razgledavanja do povratka u Czeladz vrijeme je utrošeno na šetnju tržnicom, kupovanje suvenira te osvježavanje.

Zadnji dan mobilnosti učenici su započeli rekreacijom, tj. kupanjem u školskom bazenu te igrama na školskom igralištu, a učitelji radnim sastankom na kojem su analizirali realizaciju plana i programa mobilnosti u Poljskoj te dogovorili predstojeće aktivnosti za mobilnosti u Estoniji i Turskoj. Nakon sastanka krenulo se u razgledavanje glavnih dijelova grada te do spomenika vještici iz Czeladza. Sudionici su otišli do Muzeja Elektrownia (u prijevodu Elektrana) koji se nalazi na mjestu nekadašnjeg rudnika. Tamo su najprije čuli zanimljivosti iz prošlosti rudnika u Czeladzu te su odgledali animirane filmove te je bio odabran najbolji film zelenog tima u kojem su, uz ostale učenike, bile i hrvatske učenice Rozalija i Magdalena. Na kraju je odigran kviz pripremljen u aplikaciji Quizizz te je od  gostujućih učenika na kvizu bila najbolja Rozalija Kušinec, učenica iz Vinice. Nakon podjele certifikata u muzeju je bila pripremljena igra spretnosti, brzine i inteligencije s plastičnim čašama (Speed Stacks) u kojoj su se svi okušali. Dan je završio oproštajnom zabavom. Bilo je tu plesa, pjesme, zabave i miješanja emocija zbog završetka mobilnosti.

Na kraju aktivnog tjedna može se zaključiti da je mobilnost bila uspješna i sve je realizirano u potpunosti. Tim iz Hrvatske sretno se vratio kući u subotu, 14. svibnja.

Skip to content